سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از مهم ترین اقداماتی است که داوطلبان باید انجام دهند تا اینگونه شانس پذیرش خود در این آزمون سخت را افزایش دهند. بدون برنامه ریزی صحیح داوطلب نقشه مسیر مشخصی نخواهد داشت و بدون بازدهی تنها به اتلاف وقت خواهد پرداخت. برنامه ریزی کنکور وزارت بهداشت اصول و قوانینی دارد که داوطلبان باید از آن اطلاع داشته باشند. در این مطلب به توضیح کامل در مورد برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

فهرست مطالب

  • برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 
    • اهمیت انتخاب منابع در برنامه ریزی کنکور ارشد وزارت بهداشت
    • نحوه برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
    • نکات مهم در برنامه ریزی ارشد وزارت بهداشت
    • مشاوره برنامه ریزی کنکور وزارت بهداشت
    • سوالات متداول
    • برای برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت چه باید کرد؟
    • منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت کدامند؟
    • آیا می توان برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را به تنهایی انجام داد؟

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 

داوطلبان کنکور بهداشت برای کسب موفقیت در این آزمون باید منابع مطالعاتی خود را به درستی انتخاب کرده و سپس با داشتن یک برنامه ریزی درسی مناسب و الگوهای صحیح مطالعاتی، برای رسیدن به هدف خود تلاش نمایند. 

با داشتن برنامه ریزی مناسب، داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت می توانند به طور منظم به مطالعه دروس پرداخته و در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شده و ادامه تحصیل دهند. برنامه ریزی باید به نحوی انجام شود که در کمترین زمان بیشترین مطالب درسی مطالعه شود و فرصت برای جمع بندی نهایی نیز باقی بماند. 

در واقع می توان گفت که منبع صحیح، الگوی مطالعاتی درسی و برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت راز موفقیت در این آزمون خواهند بود. با توجه به اهمیت بسیار زیاد برنامه ریزی در کنکور وزارت بهداشت در این مطلب به بررسی جزییات برنامه ریزی خواهیم پرداخت.

 

 

اهمیت انتخاب منابع در برنامه ریزی کنکور ارشد وزارت بهداشت

داوطلبان ارشد وزارت بهداشت می توانند با توجه به اطلاعیه های سازمان سنجش پزشکی از لیست منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت رشته خود مطلع شده و آن ها را تهیه نمایند. در همان ابتدای شروع برنامه ریزی برای کنکور ارشد وزارت بهداشت، داوطلبان باید منابع آزمون را به درستی انتخاب کرده و تهیه کنند تا در آزمون موفق شوند. 

با انتخاب منبع درست داوطلبان می توانند با برنامه ریزی خود به درستی از تا انتهای مسیر را پیش بروند و دیگر نیازی به مطالعه منابع جدید نخواهند داشت. با همان منابع اولیه می توان برنامه ریزی مناسبی را مشخص کرده و بر اساس آن دروس خود را مطالعه نمایند. 

 

نحوه برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

با برنامه ریزی صحیح داوطلبان ارشد وزارت بهداشت می توانند در زمان باقی مانده برای کنکور به درستی به مطالعه دروس بپردازند و در رشته مورد نظر خود قبول شوند. برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به سه نوع تقسیم می شود. برنامه ریزی روزانه، برنامه ریزی هفتگی (کوتاه مدت) و برنامه ریزی ماهیانه (بلند مدت) نحوه های برنامه ریزی ارشد وزارت بهداشت هستند. 

در صورتی که تنها برنامه ریزی روزانه داشته باشید، در صورت بی حوصلگی، خستگی و یا مریضی به آن پایبند نخواهید بود اما با داشتن برنامه ریزی هفتگی و ماهانه موظف به اجرای آن خواهید بود. برنامه ریزی بلند مدت یک راهبرد کلی است و باعث انگیزه داوطلب خواهد شد. 

برای برنامه ریزی بهتر می توانید از انواع جداول برنامه ریزی استفاده نمایید. به منظور برنامه ریزی باید به شرایط و ویژگی های فردی خود توجه داشته باشید و ساعاتی را برای مطالعه در نظر بگیرید که بیشترین بازدهی را در آن داشته باشید. از در نظر گرفتن زمان های استراحت غافل نشوید. زمانی را نیز برای جبران در نظر بگیرید تا اگر موفق به مطالعه برخی دروس در هفته نشدید، آن را جبران کنید. 

در طول روز دروس مختلف را برای مطالعه در برنامه ریزی خود بیاورید تا ذهن تان با مطالعه طولانی مدت یک درس دچار خستگی نشود. ساعات صبح که بازدهی بالاتر است را به مطاله دروس تحلیلی اختصاص دهید و بعد از ظهرها را به حل تمرین و مطالعه دروس راحت تر بگذرانید. می توانید جمعه ها را برای مرور مطالب کل هفته در نظر بگیرید و جمع بندی کنید. 

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باید توسط خود فرد انجام شود تا در آن شرایط و ویژگی های فردی در نظر گرفته شود. اما با این حال می توانید با یک مشاور تحصیلی در این زمینه مشورت کنید تا شما را در جهت برنامه ریزی اصولی تر یاری کند. 

 

نکات مهم در برنامه ریزی ارشد وزارت بهداشت

در هنگام برنامه ریزی کنکور ارشد وزارت بهداشت باید الویت بندی صحیحی داشته باشید و با شناخت ضرایب دروس مختلف، بیشترین زمان را صرف دروس با ضریب بالا نمایید. در واقع در برنامه ریزی کنکور وزارت بهداشت باید تناسبی بین مطالعه دروس برقرار باشد. سایر نکات مهم در  برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به شرح موارد زیر است. 

?? مطالعه منابع با حجم بالا کافی نیست و داوطلبان باید به صورتی منابع را مطالعه کنند که در کمترین زمان بیشترین بازدهی را داشته باشند. 

?? از در نظر گرفتن دوران جمع بندی کنکور ارشد وزارت بهداشت غفلت نکنید. 

‌?? زمانی را برای ورزش صبحگاهی در نظر بگیرید تا انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید. 

?? به سلامت خود توجه داشته باشید. غذاهای سالم میل کنید و استراحت و خواب کافی داشته باشید. 

‌?? به ظرفیت روانی خود نوجه کنید و برنامه ریزی را انجام دهید که باعث ایجاد فشار روانی و فرسودگی ذهنی در شما نشود. 

?? از مشاوران و کارشناسان تحصیلی کمک بگیرید تا با در نظر گرفتن تمامی اصول و قواعد در زمینه برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به شما کمک کنند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ?? کانال اخبار تحصیلی ?? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مشاوره برنامه ریزی کنکور وزارت بهداشت

برنامه ریزی صحیح در کنکور وزارت بهداشت بسیار حائز اهمیت است و با داشتن یک برنامه ریزی مناسب داوطلبان نقشه مسیر مشخصی خواهند داشت. برای برنامه ریزی اصولی می توانید با کارشناسان و مشاوران تحصیلی مشورت نمایید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

برای برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت چه باید کرد؟

برنامه ریزی کنکور ارشد وزارت بهداشت نیازمند اصول و قواعدی است که در متن مقاله به آن ها پرداخته ایم. 

منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت کدامند؟

لیست منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت هر رشته از طریق سایت سنجش پزشکی منتشر خواهد شد. 

آیا می توان برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را به تنهایی انجام داد؟

بله اما بهتر است از یک مشاور تحصیلی با تجربه نیز کمک بگیرید تا ضمن در نظر گرفتن شرایط و ویژگی های شما، اصول صحیح برنامه ریزی نیز به شما آموزش دهد. 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت